Lencana.Facebook

Perkara Yang Aku Tak Suka Masa 1st Day of School


Assalamualaikum




hey awek2 lesbian and jejaka2 gay sekalian . entry aku kali ini masih lagi dalam topik sekolah . ok , series fuck masa hari pertama aku pergi sekolah untuk tahun ni . memang cilaka sungguh . banyak problem membuatkan aku tak senang duduk . now , aku just nak share apa masalah2 aku ketika 1st day of school . memang sial .


1 . Kemasukan Budak-Budak Form 3



fyi , sekolah aku ni ada 2 sesi (pagi & petang) . sesi pagi , budak F3,F4 & F5 . sesi ptg , budak F1 & F2 . ok , now da problem is aku tak suka tgok gelagat budak F3 yang baru masuk sesi pagi . bukan semua , hanya segelintir saja . ok , now korg kna pham , korg tuh baru lower form . so , jangan lar action macam dah senior . sedar diri sikit . maybe korg masih tak sedar diri lagi . ye la , time sesi ptg , korg la otai . budak2 nerd semua korg buli . ok , now korg da move ke sesi pagi . so , aku advce jangan nak tunjuk otai sangat . silap haribulan , korg bole kna makan . series aku cakap .


2 . Orientasi



ok , sumpah aku cakap ni la part yang paling membosankan dalam sejarah hidup persekolahan aku . korg da sedia maklum kn , untuk budak2 F4 , mesti akan ada orientasi di sekolah masing2 . series aku bagitau , aku tak penah paham apa maksud orientasi . bagi aku , orientasi tu just nak show kt budak2 yg baru pindah tentang persekitaran sekolah baru . btol kn ? but aku dah belajar apakah maksud orientasi yang sebenar . dan , ternyata ianya sungguh MEMBOSANKAN .


3 . Beg Sekolah



arggghhh , series shit . mesti korg tertanya-tanya ape hal la mamat ni ada masalah dengan beg ? ok , biar aku bagitau . korg rasa bengang tak if korg tengok ada student kt sekolah korg pkai beg sama macam korg ? tidak , bukan seorang tetapi 5-6 org ? ok , benda tu terjadi kat aku . 1st time , aku terpaksa berhadapan dengan perkara macam ni dalam hidup aku . sumpah malu aku cakap . dunno what to say . memang perkara ni aku tak sangka . now , aku decide nak simpan beg tuh dalam masa 6 bulan . datz mean bulan 6 ni baru aku guna beg tu balik . sumpah aku tak suka keadaan macam ni !



ok , now aku akan teruskan pembelajaran aku seperti biasa . just forget masalah aku buad seketika . kes bag tu , siapa nak ? lawa do aku cakap . nak , jumpa aku . kita buad pertukaran . aku bagi beg , korg bagi barang berharga kat aku . bole ? haha .

see you again .

Find It